وب پارکور و به روزترین های دنیا
وب پارکور و به روزترین های دنیا

وب پارکور و به روزترین های دنیا

نکاتی در باره کفش پارکور

 حتما میدونید که قبل از پارکور کار کردن یسری نکات باید رعایت کنید که میخوام یکی از اون نکاتو براتون بگم اونم کفش مناسب یا مخصوص پارکور,کفش پارکور باید سبک راحت و کفه اون باید هم قوس دار باش هم عاج دار تا موقع فرود یا پرش لیز نخوره.




1  - قوس وسط پا  


2  - پاشنه ی اسفنجی یا کپسولیه چند سانتی متری  


3  - عاج های زیر کفش که برای چسبیدن بهتر به دیوار بسیار لازمه  


4  - پوشش تور مانند برای خنک بودن کفش  


5  - گیره های پشت پا 


6  - لبه ی جلو








تو ادامه مطلبم عکس چند تا کفش پارکورو گذاشتم یه نگاهی بندازید کفشای فوقولاده جالبی هستن.


ادامه مطلب ...

اسم و توضیح تعدادی از حرکات پارکور


                     حرکت                                                           توضیح                                 


غلتیدن



Roll



غلتیدن به پهلو بصورتی که دست‌ها به زمین برخورد نکنند.


فرود آمدن


Landing


خم کردن زانو هنگامی که انگشتان پا با زمین برخورد می‌کنند (هرگز با تمام پا فرود نیایید)



تعادل


Balance


راه رفتن متعادل روی لبهٔ بالایی یک مانع


تعادل گربه‌ای


Cat balance


حرکت چهارپاگونه روی لبهٔ بالایی یک مانع


زیرمیله



Underbar,jump through


پریدن یا تاب خوردن از بین و زیر موانع برای ردکردن فاصله


 ول‌شدن، جدا شدن


Dismount,swinging jump


پریدن همراه با چرخش و نوسان از روی موانع



جهش وارونه، جهش ۳۶۰

Reverse vault

پریدن از روی مانع با کمک دو دست همراه باچرخش ۳۶۰

تاریخچه موج سواری با کایت




استفاده از کایت برای راندن برای اولین بار در قرن سیزدهم به چینی ها نسبت داده می شود.در دهه 1800 میلادی ، جورج پوکوک کایتهای بزرگی را برای راندن بر روی زمین و قایق ها بر روی آب مورد استفاده قرار داد که برای کنترل آن از یک سیستم کنترل 4 خطه استفاده می کرد ، سیستمی مشابه با چیزی که امروزه از آن استفاده می شود. هم ارابه ها هم قایق ها می توانستند جهت خود را تغییر داده و در مسیر باد حرکت کنند . کایتها می توانستند برای یک مدت مداوم در هوا پرواز کنند، هدف از این کار استفاده از نیروی کایت به جای نیروی اسب برای حرکت بود تا بدین وسیله از دادن مالیات برای اسب که در آن زمان رایج بود ، خلاصی یابند. در سال 1903 ، ساموئل کودی که پیشکسوت فن هوانوردی بود ، کایتهای مخصوص پرواز انسان را ساخت و موفق به عبور از کانال انگلیسی با یک قایق کوجک از جنس کتان شد که با نیروی کایت حرکت می کرد. 

در اواخر دهه 1970 تولید انواع کایتهای کولار و سپس اسپکترا و همچنین کایتهای قابل کنترل دیگر که کارایی بالا داشتند ، باعث گردید تا از نیروی کایت برای کشش استفاده گردد. در سال 1978 کایت فلکسی فویل که ساخته «یان دیز» بود قایق تورنادو را با سرعتی بالغ بر 40 کیلومتر در ساعت کشید . 

در دهه 1980 تلاشهایی برای حرکت با کایت صورت گرفت و موفقیتهایی هم در اسکیت روی یخ ، اسکس روی برف، اسکی روی آب و اسکیت با کمک کایت بدست آمد. 

دو برادر با نامهای برونو لگاگنوس و دومینیک لگاگنوس اهل سواحل آتلانتیک در فرانسه در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 طراحیهایی برای کایتهای مخصوص موج سواری انجام دادند و بالاخره در نوامبر 1984 اولین کایت که قابلیت باد شدن را داشت به نام خود ثبت کردند و این اختراع تاکنون توسط بسیاری از شرکتهای سازنده کایت مورد استفاده قرار گرفته است . 


ورزش جدید موج سواری با کایت


موج سواری با کمک کایت که همچنین تخته سواری با کایت هم نامیده می شود، با کمک یک کایت یزرگ انجام می شود که موج سوار را که بر روی یک تخته کوچک سوار است بر روی آب می کشد. 

فرد کایت سوار از یک تخته مخصوص که دارای جای پا می باشد استفاده می کند و بدین وسیله می تواند قدرت حرکتی کایت را کنترل کند ، این ورزش هنوز در مراحل ابتدایی شکل گیری است ، اما به سرعت در بین مردم محبوبیت می یابد ، در سال 2006 تعداد افراد کایت سوار حدود 150000 تا 200000 نفر تخمین زده می شد.

این ورزش به دلیل ابداعاتی که در طراحی کایت ، سیستم های رهایی ایمنی و ساختار آن صورت گرفته است ، از امنیت بیشتری برخوردار است. بسیاری از تکنیکهای حرکت در این ورزش ، مناسب برای کایت سواران و شرایط مختلف می باشد، تکنیکهایی همچون حالت تعقیب ، حالت آزاد ، پرش و دویدن. 

موج سواری با کمک کایت یکی دیگر از اشکال ورزشهای تلفیقی است که شامل تخته اسکیت سواری با کمک کایت ، اسکیت روی برف با کمک کایت ، پرش با کایت و ... می شود که در تمامی آنها از نیروی حرکتی کایت برای راندن تخته ها در دریا استفاده می شود.

ادامه مطلب ...

تاریخچه و فلسفه کرف بال


تاریحچه: 

نیکوبروخیسن ، معلم هلندی ، در سال 1902 پس از یک بازدید از کشور سوئد ، یک بازی با نام رینگ بول را فرا گرفت. در بازی رینگ بول امتیازات بر اساس تعداد پرتاب توپ به درون یک حلقه که در بالای یک دیرک 3 متری قرار گرفته است ، به بازیکنان داده می شود. پس از اینکه به هلند بازگشت ، او به جای این حلقه از یک سبد استفاده کرد (که در زبان هلندی به این سبد «کرف» یا «مند» گفته می شود.) و قوانین این بازی را ساده تر کرد. از آنجائیکه مدرسه او یک مدرسه مختلط بود ، او سیستمی را برای این بازی طراحی کرد تا مردان و زنان بتوانند در قالب یک تیم با هم بازی کنند. و اینگونه ، کرف بال متولد شد. 

ادامه مطلب ...